Superalimente

Superalimente (5)

Totul despre superalimente

Chia - mini-semintele cu super puteri

Marți, 25 Martie 2014 00:00 Scris de

Semintele de chia nu trebuie sa lipseasca din alimentatia niciunui raw vegan. Chiar daca pana acum nu s-a auzit de ele, aceste super-seminte au fost cunoscute din vremuri de demult in America de Sud de catre incasi, azteci si mayasi. Triburile indiene se foloseau de energia pe care o furnizau semintele de chia si puterea lor vindecatoare.  Vracii indieni foloseau pansamentul din seminte de chia pentru a regenera rani si trata infectii.

Chia se prezinta sub forma de seminte de culoare neagra sau bej care nu au miros, nu au gust, dar au capacitatea de a-si mari volumul de 9 ori si de a prelua gustul lichidului cu care sunt amestecate. Semintele de chia sunt extrem de nutritionale si benefice in prevenirea si tratarea multor simptome si boli.

Contin acizi grasi Omega-3 si Omega-6

Semintele de chia sunt cea mai bogata sursa de acizi grasi esentiali Omega-3 cunoscuta pana acum – 63% din compozitie, in conditiile in care pestele contine 20%. Continutul bogat al acizilor grasi Omega-3 si Omega-6 ajuta la reducerea colesterolului din corp, imbunatateste performantele cognitive si ajuta la reducerea inflamatiilor din organism.

Sursa completa de proteine

Semintele de chia sunt o sursa importanta de proteine in alimentatia raw vegana aprovizionand corpul cu aminoacizi intr-o forma usor de digerat. Contin de 2 ori mai multe proteine decat orice alte leguminoase, cereale sau seminte.

Curmalele sunt cele mai populare fructe deshidratate in alimentatia raw vegana. Sunt dulci, cu un aport nutritional bogat si accesibile ca pret. Avand in compozitie 70% zahar (fructoza si dextroza) curmalele sunt unul din alimentele de baza ale raw veganilor care practica sport. Datorita continutului mare de zahar, curmalele constituie un energizant puternic atunci cand nivelul energetic al corpului scade in timpul zilei sau in sustinerea unui efort fizic de rezistenta sau de lunga durata.
In alimentatia raw vegana curmalele sunt dulcele necesar care nu lipseste din camara, geanta sau buzunare. O mana de curmale constituie o gustare dulce, sanatoasa si nutritiva in timpul zilei cu efecte imediate datorita zaharului, vitaminelor si mineralelor pe care le contine. 
Tot curmalele sunt ingredientul de baza in prepararea deserturilor raw vegane. Curmalele se pot transforma intr-un blat pentru o tarta sau un tort ( un inlocuitor excelent al blatului din seminte si/sau nuci in cazul alergicilor la acestea). 
Curmalele sunt cele care indulcesc si “leaga” ingredientele in prepararea bomboanelor raw sau blaturilor de tort pe baza de nuci si seminte in cazul in care vrem sa inlocuim/evitam consumul de miere sau sirop de agave. Un pumn de curmale proaspete sau hidratate peste noapte amestecate cu apa in blender se transforma intr-un smoothie cremos si dulce ce poate inlocui micul dejun sau gustarea inainte de practicarea unui sport.
 
Beneficii nutritionale la pachet cu surse de vitamine si minerale
 
Curmalele sunt usor digerabile si energizante. Fructul proaspat este asimilat mai usor, de aceea in cazul curmalelor deshidratate este recomandabila hidratarea acestora.
«StartPrec123UrmătorSfârșit»
Pagina 2 din 3