Alimente si combinatii corecte in dieta Raw Vegana Recomandat

Marți, 25 Martie 2014 00:00 Scris de 
Evaluaţi acest articol
(1 Vot)

In nutritie exista 4 grupe de alimente: FRUCTE, LEGUME, CARBOHIDRATI si PROTEINE. Indiferent de tipul de alimentatie practicat, cele 4 categorii de alimente vor fi prezente si combinarea acestora este foarte important. Deviere de la regula nu exista nici in cazul alimentatiei raw vegane. Daca vrei sa te bucuri de mancarea cea de toate zilele trebuie sa inveti sa combini alimentele tale preferate in farfurie, bol, borcan, castron sau pahar.

FRUCTELE

In alimentatia raw vegana fructele constituie in jur de 50% din mancarea zilnica, de aceea stiinta de a combina fructele intr-un suc smoothie sau o salata este esentiala. In dieta raw vegana fructele sunt impartite in fructe care contin multa apa si fructe care contin apa foarte putina. Urmand acest principiu cele 2 categorii de fructe nu se vor combina. Cele 2 categorii se impart la randul lor in mai multe tipuri de fructe pastrand acelasi principiu al cantitatii de apa pe care le contin.

  • Pepene – verde sau galben este considerat o categorie de fruct separata. Continand 80-90% apa, acest fruct nu va fi combinat niciodata cu niciun fel de aliment. Nu se va manca dupa masa de pranz sau cina cum se practica de obicei. Pepenele nu este desert, este o masa separata. Recomandabil este sa fie mancat dimineata la micul dejun, sau in cel mai rau caz ca o gustare intre mese, motivul fiind digerarea foarte rapida a acestuia
  • Fructe acide– rosii, ananas si toate citricele: portocale, mandarine, mineole, grapefruit, lamai, capsuni.
  • Fructe neutresau mai putin acide – mere, pere, fructe de padure, struguri acri, cirese, visine, kiwi, avocado
  • Fructe dulci– banane, curmale, stafide, papaya, prune, struguri dulci si fructele deshidratate

 

Fructele neutre pot fi combinate cu fructele acide sau cu cele dulci si in niciun caz toate 3 la aceeasi masa. Fructele acide si fructele dulci nu se vor combina niciodata, in niciun fel de situatie.

FRUNZELE si LEGUMELE VERZI

Aceasta categorie de alimente este foarte importanta in alimentatia raw vegana. Frunzele si legumele verzi  au un loc special datorita clorofilei si pentru ca la fel ca si fructele sunt prezente in dieta raw vegana cel putin la una dintre mesele principale. Avand un gust neutru suporta combinatii cu toate celelalte 3 grupe in prepararea salatelor, smoothie-urilor si sucurilor. Exista mici exceptii de la regula in cazul in care acestea nu sunt amestecate in acelasi vas, ci sunt mancate separat, dar in ordine gresita.

  • Frunze verzi– spanac, kale sau varza furajera, toate tipurile de salata verde, leurda, loboda, patrunjel, menta, busuioc, rucola, valeriana, intr-un cuvant orice frunza verde si verdeturi comestibile
  • Legume verzi– castravete, brocoli, apio sau tulpina de telina

 

CARBOHIDRATII

Alimentele bogate in carbohidrati si amidon se afla de regula in legumele radacinoase si cereal. E ideal ca alimentele din acest grup sa fie combinate intre ele. Exceptie pot face combinatiile cu frunze si legume verzi.

  • Cartof
  • Dovleac, dovlecel, conopida, varza
  • Morcov, pastarnac, sfecla rosie, telina,
  • Orez, grau, porumb
  • Nuca de cocos, castane.

 

PROTEINELE

  • Nuci si seminte
  • Germeni
  • Leguminoase – fasole, linte, naut
  • Produsele din soia
  • Avocado

Aceasta categorie de alimente se combina cel mai bine cu produse din aceeasi categorie si daca sunt combinate intr-o salata suc sau smoothie fac casa buna cu frunzele si fructele verzi. De exemplu intr-un suc sau smoothie verde putem adauga germeni si avocado, iar intr-o salata cu legume si frunze verzi putem adauga leguminoase fierte sau nuci si seminte.

Pentru a avea o digestie buna fara surprize neplacute este bine sa invatam principiile combinarii celor 4 grupe de alimente. Combinarea corecta a alimentelor in dieta raw vegana ajuta la reglarea digestiei daca esti raw vegan incepator si la stabilizarea digestiei pe termen lung. Daca vei respecta combinarea alimentelor de mai sus te vei bucura de o digestie usoara fara balonari, transit intestinal fara probleme si un tonus energetic de care sa te bucuri intreaga zi. 

 
Citit 3276 ori Ultima modificare Marți, 13 Mai 2014 02:21